بخشی از متن بررسي نقش رسانه ها در همدلي و همزباني دولت و ملت :
سال انتشار : 1394
نام کنفرانس یا همایش : اولين همايش علمي پژوهشي يافته هاي نوين علوم مديريت, کارآفريني و آموزش ايران
تعداد صفحات :13
چکیده مقاله:
رهبر معظم انقلاب سال 94 را بعنوان سال (دولت و ملت, همدلی و هم زبانی) نامگذاری کرده اند. ایشان تحقق آرزوهای بزرگ مردم ایران در سال جدید را مشروط به همکاری, همدلی و صمیمیت دوسویه دولت و ملت خوانده اند. فارغ از این که معنای این شعار چیست و صرفاً با تکیه بر برداشت مشترکی که از این شعار داریم, تحقق آن را در گرو انجام وظایف و رسالت هایی می دانیم که برای مردم, نهادها و سازمان های دولتی و خصوصی می توان متصور بود. بدیهی است رسانه به عنوان یکی از مؤثرترین دستگاه های فرهنگی کشور در تحقق این موضوع نقش کلیدی و مهمی دارد. در این پژوهش تلاش می شود در ابتدا با نگاه نظری و با استفاده از روش کتابخانه ای به کارکردهای رسانه ها, چگونگی پرداختن به شعار سال 94 از منظر این کارکردهای مختلف بررسی شود. در ادامه با روش پیمایشی- همبستگی, نظرات کارشناسان و مدیران رسانه درباره کارکردهای رسانه در همدلی و همزبانی دولت و ملت مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. تئوری حاکم بر این پژوهش, رهیافت کارکرد گرایی رسانه ها است. در پایان این پژوهش با استفاده از این رهیافت به مجموعه ای از پیشنهادات کارشناسان و مدیران رسانه دست می یابیم که باعث همدلی و همزبانی دولت و ملت می شود.